Мой список блогов

среда, 19 октября 2011 г.

Դու միշտ կլինես անգին Աստծո և նրանց համար ,ովքեր սիրում են քեզ...


Մի անվանի հոգեբան իր դասախոսությունն  այսպես սկսեց.

՞վ  կցանկանա ստանալ այս 20 դոլարանոց  թղթադրամը:
Շատ ձեռքեր բարձրացան...Ցանկացողները շատ էին...
-Մինչ ձեզանից մեկը կստանա այս թղթադրամը  ,ես ինչ որ բան կանեմ  դրա հետ,-շարունակեց հոգեբանը:
Նա ճմրթեց թուղթն ու կրկին հարցրեց,արդյոք ինչ-որ մեկը  ցանկանում է վերցնել այն ...
Կրկին բարձրացան ձեռքեր...

«Համբերությամբ ապշեցնող ժողովուրդ» ...մի արտահայտության հետքերով




Համբերությամբ ապշեցնող  ժողովուրդ 

Ն. Ա. Նեկրասովի «Անհայտ բարեկամին» բանաստեղծությունից է..
Նշանակությունը.ժողովրդ,որը համբերում ,տանում է այն ամենը ,ինչը անտանելի է..անթույլատրելի  զարգացած ,քաղաքացիական  և սեփական արժանապատվության զգացում ունեցող մարդկանց համար...

вторник, 18 октября 2011 г.

Ժըբրան Խալիլ Ժըբրան ( արաբ հանճարեղ գրող, բանաստեղծ ,նկարիչ և իմաստասեր )



Եթե դու վստահել ես գաղտնիքդ քամուն ,մի հանդիմանիր նրան այն բանի համար,որ  նա  դրանք կհայտնի  ծառերին


Կա՞  ավելի մեծ թերություն ,քան ուրիշի թերությունները նկատելը

Ձեր բանականությունն ու կիրքը ղեկն ու առագաստն են ծովում լողացող ձեր հոգիների:Եթե ձեր առագաստները  պատռված են  կամ  կոտրվել է անիվը ,դուք կարող եք միայն քշվել ալիքներից և լողալ  հոսանքով ,կամ անշարժ կանգնել բաց ծովում :Քանզի բանականությունը միայնակ իշխող, սահմանափակող ուժ է,իսկ միայն կիրքը ՝ ինքն իրեն այրող կրակ ...


Իմանալ Ճշմարտությունը ՝ հարկավոր է միշտ ,բարբառել՝սակավ


Չարիքը գետնի տակ էլ չի ոչնչանում....


Բարին  հեշտությամբ  է հիշողությունից ջնջվում...


Երբ դու մեջքով կանգնած ես արևին ,ապա տեսնում ես միայն քո ստվերը...


Նրա սրտում ,ով ջերմորեն ձգտում է գեղեցկության , նա ավելի պայծառ է փայլում,քան այն դիտողի աչքերում:


Ցանկացած աշխատանք անպտուղ է,երբ չկա սեր...


Ցանկացած ձգտում կույր է,երբ չկա գիտելիք...


Հիշողությունը-հանդիպման տեսակ է


Մոռացությունը-ազատության տեսակ  է


Արվեստը՝   քայլ է  բնությունից  Անսահմանության մեջ


Վախի աղբյուրը  ձեր  սրտում  է և ոչ թե վախեցնողի ձեռքերում...




նկ.Ժըբրան Խալիլ Ժըբրան


Երբ ստվերը գունատվում և չքանում է ,մարող լույսը դառնում է ստվերը մեկ  այլ լույսի:Այդպես է և ձեր ազատությունը:Կորցնելով կապանքները՝ինքն է դառնում կապանք   ավելի մեծ ազատության...


Երբ տղամարդը ձեռքով հպվում է կնոջ ձեռքին ,նրանք երկուսով  հպվում են հավերժության սրտին


Գեղեցկությունը պահանջ չէ,այլ զմայլանք : Դա կերպարանք  չէ ,որը  կցանկանայիք տեսնել ,և ոչ էլ  մի երգ ,որը դուք կցանկանայիք   լսել,բայց պատկեր է ,որը  դուք տեսնում եք, եթե նույնիսկ  փակեք   ձեր աչքերը,և երգ է ,որը դուք կլսեք ,եթե նույնիսկ փակեք ձեր ականջները...



Մեծ մարդը երկու սիրտ ունի.մեկը արնաքամ է լինում ,իսկ մյուսը  անտրտունջ տոկում է...


Հանգստության ծարավը սպանում է կրակը  հոգու, իսկ հետո գնում է ,քմծիծաղ տալով սգո երթում...


«Սիրեք իրար ,սակայն մի շղթայեք սերը... Ավելի լավ է թող այն լինի հուզումնալից ծով  ձեր հոգիների  ափերի միջև...Ձեզնից յուրաքանչյուրը թող լինի միայնակ ,ինչպես որ միայնակ են վինի լարերը ,թեև նրանցից դուրս է գալիս միևնույն մեղեդին... »:


«Սերը տալիս է միայն ինքն իրեն ու վերցնում միայն ինքն իրենից...սերը գոհանում է սիրով...և մի կարծիր ,որ  դու կարող ես ուղղել ճանապարհները սիրո ,քանզի ,եթե սերը արժանի գտավ քեզ, ինքը կուղղի ճանապարհները քո ...»


«Սերն ու կասկածը իրար հետ երբեք «յոլա» չեն գնում»)))






                  նկ.Ժըբրան Խալիլ Ժըբրան      


       «Սերը,որը չի թարմացվում ամեն օր,դառնում է սովորություն  ,որն էլ իր հերթին վերածվում է ստրկության»
    
«Հավերժ այդպես է եղել ,որ սիրո խորությունը ճանաչվել է  միայն բաժանման ժամին»


Դու ազատ ես ցերեկն արևի տակ,դու ազատ ես գիշերը աստղերի տակ :Դու ազատ ես ,երբ չկա ոչ արև ,ոչ աստղեր ,ոչ լուսին...Դու ազատ ես նույնիսկ այն ժամանակ ,երբ փակում ես աչքերդ ամեն ինչի վրա...Սակայն դու ստրուկն  քո սիրածի ,որովհետև սիրում ես նրան ,և  ստրուկն ես քեզ սիրողի   ,որովհետև նա  քեզ  սիրում է ....
                                  


Ես կցանկանայի հոգ տանել քեզ` չցանկանալով քեզ փոխել.
Սիրել քեզ` ազատության մեջ թողնելով քեզ.
Լրջորեն ընդունել քեզ` ոչնչի չհարկադրելով.
Գալ քեզ մոտ` չպարտադրելով ինձ.
Ինչ-որ բան նվիրել քեզ` ի պատասխան ոչինչ չսպասելով.
Կարողանալ հարժեշտ տալ քեզ` չվախենալով գլխավոր ինչ-որ բան կորցնելուց.
Քեզ հետ խոսել իմ զգացմունքների մասին, դրանց համար պատասխանատվությունը քեզ վրա չդնելով.
Կիսվել քեզ հետ գիտելիքներով` չսովորեցնելով քեզ.
Ուրախանալ քեզանով այնպիսին, ինչպիսին դու կաս.


Եթե դու նույնպիսի զգացմունքներով քայլես ինձ ընդառաջ, մենք կկարողանանք հարստացնել մեկմեկու:
  
Դու, ով հոգի, հարուստ ես քո իմաստությամբ, իսկ այս մարմինը խեղճ է իր բնույթով, և ոչ դու ես զիջում, և ոչ էլ նա է հետևում. ահա սա է ամենամեծ դժբախտությունը:


«Բաժանումի օրը հանդիպումի օ՞րը պիտի լինի,Եվ ասվելո՞ւ է, որ երեկոն իրավամբ իմ արշալույսն էր,Եվ ի՞նչ եմ տալու նրան, որ իր արորն ակոսի մեջ թողեց կամ նրան, որ իր հնձանի անիվը կանգնեցրեց,Սիրտս վերածվելո՞ւ է պտուղով ծանրաբեռն մի ծառի, որպեսզի քաղեմ ու բաշխեմ նրանց,Եվ իղձերս ցայտաղբյուրի պես հորդելո՞ւ են, որպեսզի նրանց բաժակները լցնեմ,Տավի՞ղ եմ ես, որպեսզի ամենազորի ձեռքը հպվի ինձ կամ մի սրի՞նգ, որպեսզի Նրա շունչը միջիցս անցնի,Լռություններ խուզարկո՞ղ եմ, ի՞նչ գանձ եմ գտել լռություններիս մեջ, որպեսզի վստահությամբ բաշխեմ այն,Եթե ա՛յս է հունձքի օրս, ապա ո՞ր դաշտերում եմ ցանել սերմը. ո՞ր անհիշատակ եղանակներում,Եթե ա՛յս է իսկապես ժամը, երբ լապտերս պիտի բարձրացնեմ, իմ բոցը չէ, որ պիտի վառվի նրա մեջ։Լապտերս դատարկ ու մութ պիտի բարձրացնեմ,Եվ գիշերապահը յուղ պիտի լցնի նրա մեջ ու նաև վառի այն»։
 Գիշերվա խորունկ լռության մեջ գնում ես սիրեկանիդ մոտ` համբույրից ու գրկախառնությունից հաճույք ստանալու, իսկ այս մարմինը մնում է միշտ սպանված` կարոտից ու բաժանումից:
Գթա, ով հոգի, գթա...   


       Դու բարձրանում ես վեր` երկնքի գայթակղությամբ, այս մարմինը ընկնում է ներքև`  հողի ձգողականությամբ, և ոչ դու ես նրան մխիթարում, և ոչ էլ նա է քեզ շնորհավորում. ահա  սա է ատելությունը:                                  






Լսեցի Կոնֆուցիոսի ուսմունքները, լսեցի Բրահմայի իմաստությունը, նստեցի Բուդդայի կողքին` իմացության ծառի տակ, և ահա ես, հիմա, պայքարում եմ տգիտության ու ապերախտության դեմ: Ժամանակի մեջ էի, և  երևաց Եհովան Մովսեսին, ու Հորդանանի ջրերի մեջ տեսա Նազովրեցու հրաշքները, քաղաքում լսեցի արաբ մարգարեի խոսքերը, և ահա ես, հիմա, խառնաշփոթության գերին եմ: Տեսա  Բաբելոնի ուժը, Եգիպտոսի  փառքը, Հունաստանի հզորությունը ու շարունակում եմ տեսնել և տկարությունը, և ստորությունը, և փոքրոգությունը. երևում են այդ ամենը բոլոր գործերում….

понедельник, 10 октября 2011 г.

եթե դու փնտրում ես միայն վատը՝կգտնես վատը ...Երկու հայացք

Հիվանդասենյակում պառկած էին երկու անհույս հիվանդներ...նրանց պայմանները հավասար էին....միայն մի փոքրիկ տարբրությամբ.մի հիվանդը կարող էր դուրս նայել մահճակալի կողքին գտնվող նեղլիկ պատուհանից...իսկ մյուս հիվանդի մոտ բժշկին կանչելու կոճակն էր տեղադրված...
Ժամանակն անցնում էր...տարվա եղանակները հաջորդում էին  իրար...

суббота, 1 октября 2011 г.




«Ի՞նչ եք որոնում դուք Հայաստանում,եթե արհամարհում եք այն,ինչ հոգին և սիրտն է նրա...»:

«Ինչպե՞ս հավատամ ես ձեր այդ հանկարծակի,դյութական մի գավազանի շարժումով ծնված ազգասիրությանը...»:

«Լեզուն մենազորեղ զենքն է մարդու ,որովհետև նա միացնում է նրան   մյուս մարդկանց հետ,նա է մարդուն անբան անասունից զատողը»:

«...Օտար բառը թարգմանում են կամ տեղը մի նոր,ինչպես իրենք են ասում ,ավելի «հայաշունչ» բառ են թխում... վելոսիպեդին ասում են հեծանիվ,ինտելիգենցիային-մտավորականություն,սոցիոլոգիային-ընկերաբանություն,պալտոյին-վերարկու,գալոշին-կրկնակոշիկ և այլն...
 Այդ ձևը սխալ է ոչ միայն նրա համար ,որ «տրամվայ »բառը « էլեկտրաքարշ» բառից և բարեհնչյուն է, և դյուրըմբռնելի,այլև գլխավորապես նրա համար,որ այդպիսի սխոլաստիկ ձևով ստեղծվում է մի շարք անկենդան,շինծու,անհասկանալի բառերի ու դարձվածքների ,որոնք մեր լեզուն դժվարացնում են,դարձնում ավելի դժվար յուրացվող մի լեզու:Իսկ լեզուների պատմությունը և համեմատությունը մեզ ցույց է տալիս ,որ մրցության մեջ հաղթում է այն լեզուն,որը ավելի հեշտ է յուրացվում,որի կազմվածքը ավելի պարզ է....
    Լեզուն զարգացնել չի նշանակում խուսափել եվրոպական բառերից,նրանց տեղը հայերեն հնացած կամ բոլորովին անտեղի մեռած բառեր դնել:Պարզ է,որ վառարանը փեչ չէ,ոչ էլ տրամվայը-էլեկտրաքարշ,ոչ էլ պալտոն-վերարկու,կամ գալոշը-կրկնակոշիկ:
Ժողովրդական բնազդը այս դեպքում էլ ավելի առողջ է և զորեղ,քան ինտելիգենտի կամ վանականի սխոլաստիկ ազգասիրությունը...»:

«Լեզուն զարգանում է և ազատ է և չի կամենում հպատակվել լեզվաբանների պեղած հին օրենքներին և օրինակներին...»:
                                                                         
«Եթե լեզուն, ասում է Մաքս Մյուլլերը, բնության ստեղծագործությունն է ,ապա դա բնության ամբողջ ստեղծագործությունը պսակող մի հրաշալիք է,որ պահպանված է եղել մարդու համար ,եթե դա մարդկային ստեղծագործության արդյունք է ,ապա նա բարձրացնում է ու հասցնում մարդուն աստվածայինի աստիճանի,եթե աստծո պարգև է՝ ապա դա նրա ամենամեծ ու ամենաթանկագին  պարգևն է ...Ամենահին դարերից սկսած  խոսքը  եղել է հիացումի առարկա մարդկանց համար :Ոչ արտաքին աշխարհը կամ բնությունը ,ոչ մարդու ներքին աշխարհը  չեն հարուցել այնքան խորը զմայլմունք ու զարմանք ,որքան լեզուն:Եվ դրա համար էլ դարերից ի վեր ժողովուրդը առանձին մի հավատ  ունի դեպի խոսքը : Խոսքը դարձել է հավատալիք ,պաշտամունքի առարկա :Խոսքի զորությունը ահեղ է ,անքննելի  և ամենակարող՝ժողովրդի աչքում մինչև մեր օրերը :Խոսքը կենդանի շունչ է համարվում -ոգի ,զորություն կախարդական: Դեռ 1812թ., ասում է պրոֆեսոր  Բոդուեն դե Կուրտենեն ,մի ֆրանսիացի ,որ Նապոլեոնի հետ ընկել էր Մոսկվա,հավատացնում էր հետո իր հայրենակիցներին ,որ Ռուսաստանում այնպիսի խիստ սառնամանիք է  լինում ,որ խոսքերը  շրթունքներից դուրս են թռչում ,բայց մինչև լսողի ականջը չեն հասնում ՝որովհետև ճանապարհին սառչում են...»:

Վահան Տերյան




  • Վահան Տերյան
  • ...այնքան հիմար չեմ,որ այս հասակում չիմանամ,թե հիմարությունն ու չարությունն «էս » աշխարհում ավելի առատ են, քան խելքն ու բարությունը
  • Եվ նոքա , ում սիրեցի,իմ սիրով ու խնդությամբ, Արբեցին ու մոռացան-ու ինձ ոչինչ չըմնաց
  • Վ. Տերյանի նամակներից
  • Վ, Տերյանի նամակը զոքանչին՝Ալեքսանդրա Նազարովնային
  • Յասնայա Պոլյանայում
  • Ասելիք շատ կա,սիրելի Նվարդ,բայց գրելու հավես ու հալ չկա
  • Վ. Տերյանի նամակը Մ. Շահխաթունու
  • пятница, 30 сентября 2011 г.

    Գաղտնիքը Կյանքի ...Քանի տարեկան եք



    Վաղուց,շատ վաղուց,անհիշելի ժամանակներում ,Աստված հարցրեց հրեշտակներին ,թե ուր թաքցնի Գաղտնիքը Կյանքի ...

    -Մի հրեշտակ առաջարկեց թաքցնել գաղտնիքը խորքերում  ծովերի...

    четверг, 29 сентября 2011 г.

    sangre azul՝ կապույտ(երկնագույն ) արյուն







  • Խոսքի պատմություն...
  • sangre azul՝ կապույտ(երկնագույն ) արյուն....(այնուհետև այս արտահայտությունը փոխ են առել ֆրանսիացիները՝le sang bleu,իսկ հետո այն «քոչել է» մնացած լեզունները ...))))
    Իսպանական թագավորական ընտանիքն ու ազնվականությունը հպարտանում էին նրանով,որ ի տարբերություն հասարակ մարդկանց ,նրանց նախնինները սերում էին արևմուտքից՝վեսթ-գոթերից...և երբեք չեն խառնվել Աֆրիկայից Իսպանիա ներթափանցած մավրիտանացիների հետ: Ի տաբերություն թուխ մաշկ ունեցող հասարակ մարդկանց, վերին դասի   ներկայացուցիչների  սպիտակ մաշկի պատճառով  ձեռքերի կապույտ երակներն առանձնանում էին,դրա համար էլ նրանք իրենց անվանում էին sangre azul՝ կապույտ արյուն  ունեցողներ...հետևաբար ,այս արտահայտությունը  գործածվում էր  ազնվականությունը նշելու,ազնվական ծագումը ընգծելու  համար   :))
    Երկնագույն արյուն ՝փոխաբերական իմաստը ՝ազնվականություն ...

    Արթյուր Ռեմբո...

    Նկ. Antoine Blanchard (1910 - 1988)


    Սիրավեպ

    Տասնյոթամյա հասակում լուրջ չի լինում ոչ մի մարդ.
    -Ու մի դյութիչ երեկո ՝ մի կողմ թողած աղմկուն
    Սրճարանները պայծառ,գարեջուր թե լիմոնադ,
    -Դու գնում ես շրջելու լորիների պուրակում:

    среда, 28 сентября 2011 г.

    Չառլի Չապլին



    Մեծանուն դերասան  Չառլի Չապլինը մի անգամ տուն  վերադառնալիս գրպանում հայտնաբերեց մի ոսկյա  ժամացույց...անհանգստացած մտածում էր Չապլինը, թե ինչպես,ինչ հանգամանքներում  է հայտնվել այդ չհափազանց թանկարժեք ժամացույցն իր գրպանում...չգտնելով պատասխան նա առավոտյան տարավ թանկարժեք գտածոն ոստիկանություն...Հաջորդ օրը փոստատարը մի անանուն նամակ բերեց,որն էլ բացատրություն տվեց այդ առեղծվածին:

    ՕՄԱՐ ԽԱՅԱՄ


    Կյանքի իմաստը գինու մեջ ու ջանի մեջ  դու փնտրեցիր,-
    Բայց ,ո՜վ Խայամ,կինն ու գինին քյուլհանի մե՞ջ դու փնտրեցիր:-
                                                                         Եղիշե Չարենց





    « Նա երբեք հակում չի ունեցել ընտանեկան կյանքի նկատմամբ և ժառանգներ չի թողել:Այն ,ինչ որ մնացել է նրանից ,քառյակներ են և արաբերեն ու պարսկերեն  լեզվով գրված երկեր՝ փիլիսոփայությունից...» :

    Այսպես է ներկայացնում Օմար Խայամին 15-րդ դարի պարսիկ հեղինակ Ահմադ Թաբրիզին...















    Գինուս կուժը դու կոտրեցիր,Աստված իմ.
    Բախտիս դուռը դու փակեցիր,Աստված իմ,
    Իմ ալ գինին դու թափեցիր ,Աստված իմ.
    Ես եմ խմում ՝դո՞ւ հարբեցիր,Աստված իմ: