Անրի Մատիսի «Նավակը» Նյու Յորքի(1961թ) ցուցահանդեսում 46 օր գլխիվայր է կախված եղել...))»հազարավոր (116.000 հազար )այցելուներից միայն մեկը նկատեց « դավադրությունը» ...))) «շտկեցին» )))
Անրի Մատիսը տառապում էր անքնությամբ և դեպրեսիայով...երբեմն քնից արթնանում էր ճչոցով և լացով...
Մի անգամ առանց ակնհայտ պատճառի նրա մոտ առաջացավ կուրանալու վախ...Եվ նա նույնիսկ սովորեց ջութակ նվագել ,որպեսզի ,եթե հանկարծ կորցնի տեսողությունը ,ապրուստի համար փող վաստակի ՝դառնալով փողոցային երաժիշտ...
Մատիսը երբեք չի նկարել ժայռեր,մշակված արտեր...
«Նավակը»
Անրի Մատիսը տառապում էր անքնությամբ և դեպրեսիայով...երբեմն քնից արթնանում էր ճչոցով և լացով...
Մի անգամ առանց ակնհայտ պատճառի նրա մոտ առաջացավ կուրանալու վախ...Եվ նա նույնիսկ սովորեց ջութակ նվագել ,որպեսզի ,եթե հանկարծ կորցնի տեսողությունը ,ապրուստի համար փող վաստակի ՝դառնալով փողոցային երաժիշտ...
Մատիսը երբեք չի նկարել ժայռեր,մշակված արտեր...
Էդգար Դեգան այնքան էր տարված բալետի պարուհիներով ,որ նրանց մասնակցությամբ ստեղծեց 1500 աշխատանք
Օգյուստ Ռոդենի «Բրոնզե դար» քանդակն այնքան իրական էր ,որ մարկանց թվում էր,թե քանդակի ներսում մարդ կա...
Ժորժ Բրակը առաջին նկարիչն էր,որի նկարները կենդանության օրոք ցուցադրվեցին Լուվրում...
Սալվադոր Դալին հավատում էր ,որ իր մահացած եղբոր ռեինկարնացիան է...
Դալիի մականունն էր «Avida Dollars»,որը թարգմանաբար նշանակում էր «դոլլարների կրքոտ սիրահար ...»
Կլոդ Մոնեն վիճակախաղում շահեց 100.000ֆրանկ ,ինչը նրան թույլ տվեց թողնել աշխատանքն ու զբաղվել գեղանկարչությամբ....
Կլոդ Մոնեն շատ էր սիրում ծաղրանկարներ անել ...նկարում էր հիմնականում իր ուսուցիչներին...
Վերմեերը երբեք չի նկարել երեխաների,թեև ուներ 11 երեխա...
Պոլ Գոգենը «Պանամայի ջրացք»-ում բանվոր է եղել...
Պոլ Սեզանը հարուստ վաճառականի ու նրա երիտասարդ սիրուհու ապօրենի զավակ էր...
Պաբլո Պիկասոն համարվում է աշխարհի ամենաճանաչված նկարիչը...
Պիկասոյի առաջին բառը եղել է «մատիտ»
Պիկասոյի լրիվ անունն է-Պաբլո-Դիեգո-Խոսե-Ֆրանսիսկո-Դե Պաուլա-Խուան-Նեպոմուսենո-Մարիյա-դե-լոս-Ռեմեդիոս-Կապրիանո-դե-լա-Սանտիսիմա-Տրինիդադ-Մարտիր-Պատրիսիո-Կլիտո-Ռուիզ-ի-Պիկասո..........)))
Ռաֆայելը հիմնականում հայտնի էր « Մադոնային» պատկերող մեծ թվով նկարների շնորհիվ... Պատմաբան Ջորջո Վազիրոյի պնդմամբ Ռաֆայելը աթեիստ է եղել...Նաև հայտնի է ,որ բոլոր նկարներում նույն կինն է պատկերված...
Երիտասարդ տարիքում Ռենուարը դերձակ է եղել,,,կարել է նաև կոշիկներ....
Ռենուարըն այնքան էր սիրահարված գեղանկարչությանը,որ չդադարեց նկարել նույնիսկ ծեր տարիքում,լինելով հիվանդ արթրիտի տարբեր ձևերով ...Նա նկարում էր վրձինը թևքին կապած...
Ռենուարըն այնքան էր սիրահարված գեղանկարչությանը,որ չդադարեց նկարել նույնիսկ ծեր տարիքում,լինելով հիվանդ արթրիտի տարբեր ձևերով ...Նա նկարում էր վրձինը թևքին կապած...
Պոլլոքը հաճախ էր իր նկարները սիգարետով նկարում...
Լեոնարդո դա Վինչին խիստ բուսակեր էր...նույնիսկ կովի կաթ չի խմել,քանի որ համարում էր «գողություն...»:Նա եղել է կենդանիների իրավունքների պաշտպանը... Շուկայում գնում էր թռչուններ ու ազատ արձակում նրանց...
1962թ «Ջոկոնդան» գնահատվեց 100 միլոն դոլլար,իսկ 2009թ՝700 միլոն...
Նկարիչների մեծ մասը ձախլիկ է եղել...
Էդվարդ Մունկը հինգ տարեկան էր ,երբ մահացավ մայրը...իսկ մի քանի տարի անց ՝ քույրը...Այդ ժամանակից ի վեր ,մահվան թեման բազմիցս է արտցոլվել նրա աշխատանքներում...
Նրա «Ճիչը» - բաց աճուրդում վաճառված արվեստի ամենաթանկ ստեղծագործությունն է...
Նա սիրում էր աշխատել ...«Նկարելն ինձ համար և հիվանդություն է և արբեցում:Հիվանդություն ,որից չեմ ուզում ազատվել ,և արբեցում ,որի մեջ ցանկանում եմ մնալ»:
Լեոնարդո դա Վինչին խիստ բուսակեր էր...նույնիսկ կովի կաթ չի խմել,քանի որ համարում էր «գողություն...»:Նա եղել է կենդանիների իրավունքների պաշտպանը... Շուկայում գնում էր թռչուններ ու ազատ արձակում նրանց...
1962թ «Ջոկոնդան» գնահատվեց 100 միլոն դոլլար,իսկ 2009թ՝700 միլոն...
Նկարիչների մեծ մասը ձախլիկ է եղել...
Էդվարդ Մունկը հինգ տարեկան էր ,երբ մահացավ մայրը...իսկ մի քանի տարի անց ՝ քույրը...Այդ ժամանակից ի վեր ,մահվան թեման բազմիցս է արտցոլվել նրա աշխատանքներում...
Նրա «Ճիչը» - բաց աճուրդում վաճառված արվեստի ամենաթանկ ստեղծագործությունն է...
Նա սիրում էր աշխատել ...«Նկարելն ինձ համար և հիվանդություն է և արբեցում:Հիվանդություն ,որից չեմ ուզում ազատվել ,և արբեցում ,որի մեջ ցանկանում եմ մնալ»:
((())
Կտավների մասին...
Յուրաքանչյուր կտավ իր մեջ թաքցնում է գաղտնի նշաններ...
Օրինակ, Ambrosius Bosschaert the Elder «նատյուրմորտ ծաղիկներից » ( 1614 թ.) կտավում կտրված ծաղիկները խորհրդանշում են կյանքի կարճատևությունն ու գեղեցկության անցողիկությունը,որը ժամանակի ընթացքում դատապարտված է ոչնչացման ...
Իսկ Ճպուռը,որը միջնադարում համարվել է ճանճի տարատեսակ,արտահայտում է բացասական իմաստ և մարմնավորում է դևին...
Թիթեռը ,բոժոժից ազատվելու իր ընդունակության շնորհիվ ,համարվել է փրկության և վերածննդի խորհրդանիշ...և ,որպես հակադրություն ճպուռի,արտահայտում է չարի և բարու հավերժական պայքար ...
«Մոնա Լիզան» երկու տարբերակներով...Մերկ տարբերակը կոչվում է «Մոննա Վաննա»...այն պատկերել է Լեոնարդո դա Վինչի աշակերտը՝Սալաին...Շատ արվեստագետներ կարծում են ,որ նա է եղել Դա Վինչիի նկարների մոդելը...Օրինակ՝«Հովհաննես մկրտիչը», «Բաքոս»...Կա վարկած ,որ Մոնա Լիզայի համար որպես կերպար ծառայել է հենց նույն Սալաին...
դա ՎԻՆՉԻԻ աշակերտը՝ Սալաին...խնդրեմ,համեմատեք..)))
... հունգարացի նկարիչ Տիվադար Կոստկա Չոնտվարիի...
Շատ քննադատներ նրա աշխատանքների արժեքավոր լինելը կասկածանքի տակ էին առնում,իսկ նրա հայրենիքում նկարչին խելագար էին համարում... ի վերջո, նա իսկապես խելագարվեց և ,մերժված ու ծաղրված,մեռավ աղքատության ու միայնության մեջ......
Նկարչի ազգականները որոշեցին նկարը հանձնել որպես թղթի թափոն ,իսկ փողը բաժանել իրար մեջ ...նկարը պատահաբար տեսավ երիտասարդ ճարտարապետ Գեդեոն Գերլոցին:Վճարեց հնավաճառից ավելի շատ...ու այսպես փրկեց նկարը....և ահա բոլորովին վերջերս թանգարանի աշխատակիցներից մեկի «խելքին փչեց» նկարի կենտրոնում հայելի դնել...այն ,ինչ բացահայտեց նա՝ապշեցուցիչ էր...
Կտավում երկու պատկեր կա...աստված՝դրախտային բնապատկերի ֆոնին ...և սատանա,որի հետևում մոլեգնում են սև ալիքները...
նկարչի Դժոխքն ու Դրախտը...
...նկարի հիմքում ընկած է մարդկային բնության դուալիստիկ կերպարանքի գաղափարը...
Յուրաքանչյուր մարդու մեջ և՛ Աստված կա ,և՛ սատանա ...
Կարլ Բրյուլով
...սև խավար է կախվել երկրի վրա...ցնցվում է երկիրը...փլուզվում են տները...արյունոտ հուրը փայլում է երկնքում...և այս դժոխային ժամին պարզ երևում է մարդկային հոգու իրական արժեքը ...առաքինությունն ու արատը... մեկը իր ծեր հորն է ձեռքերի վրա դուրս բերում տանից ... մյուսը զբաղված է թալանով .... մի երիտասարդը մոռանալով վտանգի մասին ՝ ողբում է սիրելիի մահը ... իսկ հավատն առ Աստված `ծնկի է իջեցրել մոր ու աղջկա...որպես ականատես ,մի տեսարանում նկարիչը պատկերել է նաև իրեն ...
Իր տաղանդի և հարուստ երևակայության շնորհիվ նկարիչը կտավի վրա «կենդանացրեց»,վերաստեղծեց 17 դար առաջ տեղի ունեցած սարսափելի աղետն ու սոսկալի մարդկային ողբերգությունները ....
«Պոմպեյի Վերջին Օրը» կտավի վրա նկարիչը աշխատել է վեց տարի...
Իտալիայում Բրյուլովը կոմսուհի Սամոյլովայի հետ այցելում է Պոմպեյի ավերակները և հենց այդ ժամանակ էլ որոշում է պատկերել այս կտավը...
Երեք տարի նկարիչն իրեն «տանջասպան »կանի ՝փորձելով պատկերը հասցնել կատարելության... Հաճախ այնպես էր հոգնում ,որ ի վիճակի չէր լինում ինքնուրույն լքել աշխատավայրը ...երբեմն նույնիսկ գրկած էին դուրս բերում նրան արվեստանոցից...
1833թ կտավը ներկայացվեց հանրությանը... Բոլորի կարծիքը նույնն էր . կտավը գլուխգործոց է...
Եվրոպան նույնպես հիացական ընդունեց ...իտալական թերթերն ու ամսագրերը գովերգում էին նկարչի հանճարը... սկսած Վերածննդի դարաշրջանից , Իտալիայում ոչ մի նկարիչ չէր արժանացել այդպիսի պաշտամունքի,ինչպես Բրյուլովը...
Իսկ Փարի ՞զը ... Փարիզը «այնքան էլ չհավանեց» այս գլուխգործոցը...Ինչո ՞ւ ...Չգիտեմ ...թող մնա իրենց խղճին... ))))
Իվան Շիշկին....
հրաշ՜ք...իրական ու վառ,ներծծված բնության հանդեպ հիացումով ու սիրով...ասես ֆոտոխցիկով նկարված լինի...)))
«Առավոտը սոճու անտառում» Շիշկինի լավագույն աշխատանքներից մեկն է...յուրաքանչյուր մանրուք պատկերված է սիրով ուակնածանքով...նկարի հիմնական ակցենտը ՝արևի լույսի (հետին պլանում ) և արջուկների(առաջին պլանում ) համադրությունն է՝պատկերված ավելի գունեղ, վառ ու հարուստ...
մի հետաքրքիր փաստ.
Շատ նկարիչներ հաճախ են դիմել «միմյանց օգնությանը»...))»
Շիշկինը,որն ամբողջ կյանքում բնապատկերներ է նկարել , վախենալով ,որ արջուկների շարժում չի կարողանա ճշգրտորեն վերարտադրել,օգնության համար դիմում է անիմալիստ -նկարիչ Կոնստանտին Սավիցկուն...Սավիցկին նկարեց լավագույն արջուկները գեղանկարչության պատմության մեջ(ռուսական) ))))
Տրետյակովը պահանջեց կտավի վրայից ջնջել Սավիցկու անունը ...քանզի մտահղացումը ,կատարման մաներան ,ստեղծագործական մեթոդները...Շիշկինի վրձնին էին պատկանում...
ՏԻՆՏՈՐԵՏՈ(ՅԱԿՈՊՈ ՌՈԲՈՒՍՏԻ) ԳԵՂԱՆԿԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՎԵՆԵՑԻԱԿԱՆ ԴՊՐՈՑ...Ուշ Ռենեսանս...
«Վեներան,Վուլկանն ու Մարսը»...անտիկ դիցաբանության դասական սյուժետ...
նկարի մասին.
Հոմերոսը իր «Ոդիսականում» պատմում է,թե ինչպես Վեներան դավաճանեց իր ամուսնուն ՝Վուլկանին պատերազմի երիտասարդ աստծո՝ Մարսի հետ սիրային կապի մեջ մտելով.... Վուլկանը անսպասելի հայտնվում է ննջասենյակում,որտեղ հենց նոր սիրահարները տրվել էին կրքոտ սիրուն ...ամուսնական անկողինը դեռ «տաք է » դավաճանությունից...(կա ընդգծված դրամատիկ կոնտրաստ...երիտասարդ ,չքնաղ կին և ծեր ,կոպիտ ,խանդոտ ամուսին)...Մարսը հասցնում է թաքնվել սեղանի տակ(եթե պահարան ունենային...ժպիտ)...Վուլկանը ստուգում է կնոջը՝հետ քաշելով նրան հազիվ ծածկող կտորը...Վեներան ստորացված է մինչև վերջ..)))
իսկ սիրո հովանավոր Ամուրը ,որը կոչված էր պաշտպանելու սիրահարններին՝հանգիստ քնած է...
Սիրեկանները բռնված են...Խանդոտ ամուսինը նրանց ծաղրուծանակի է ենթարկում աստվածների խորհուրդի «արտահերթ նիստում» )))...
Տինտորետտոն խստորեն չի հետևում կանոններին...նկարում է իր ձևով...իր մաներայով...
իրեն բնորոշ «գեղարվեստական լեզվով » ... էթիկական գնահատականով ու ներքին ապրումներով...
շարունակելի...
Կտավների մասին...
Յուրաքանչյուր կտավ իր մեջ թաքցնում է գաղտնի նշաններ...
Օրինակ, Ambrosius Bosschaert the Elder «նատյուրմորտ ծաղիկներից » ( 1614 թ.) կտավում կտրված ծաղիկները խորհրդանշում են կյանքի կարճատևությունն ու գեղեցկության անցողիկությունը,որը ժամանակի ընթացքում դատապարտված է ոչնչացման ...
Իսկ Ճպուռը,որը միջնադարում համարվել է ճանճի տարատեսակ,արտահայտում է բացասական իմաստ և մարմնավորում է դևին...
Թիթեռը ,բոժոժից ազատվելու իր ընդունակության շնորհիվ ,համարվել է փրկության և վերածննդի խորհրդանիշ...և ,որպես հակադրություն ճպուռի,արտահայտում է չարի և բարու հավերժական պայքար ...
«Մոնա Լիզան» երկու տարբերակներով...Մերկ տարբերակը կոչվում է «Մոննա Վաննա»...այն պատկերել է Լեոնարդո դա Վինչի աշակերտը՝Սալաին...Շատ արվեստագետներ կարծում են ,որ նա է եղել Դա Վինչիի նկարների մոդելը...Օրինակ՝«Հովհաննես մկրտիչը», «Բաքոս»...Կա վարկած ,որ Մոնա Լիզայի համար որպես կերպար ծառայել է հենց նույն Սալաին...
դա ՎԻՆՉԻԻ աշակերտը՝ Սալաին...խնդրեմ,համեմատեք..)))
... հունգարացի նկարիչ Տիվադար Կոստկա Չոնտվարիի...
Շատ քննադատներ նրա աշխատանքների արժեքավոր լինելը կասկածանքի տակ էին առնում,իսկ նրա հայրենիքում նկարչին խելագար էին համարում... ի վերջո, նա իսկապես խելագարվեց և ,մերժված ու ծաղրված,մեռավ աղքատության ու միայնության մեջ......
Նկարչի ազգականները որոշեցին նկարը հանձնել որպես թղթի թափոն ,իսկ փողը բաժանել իրար մեջ ...նկարը պատահաբար տեսավ երիտասարդ ճարտարապետ Գեդեոն Գերլոցին:Վճարեց հնավաճառից ավելի շատ...ու այսպես փրկեց նկարը....և ահա բոլորովին վերջերս թանգարանի աշխատակիցներից մեկի «խելքին փչեց» նկարի կենտրոնում հայելի դնել...այն ,ինչ բացահայտեց նա՝ապշեցուցիչ էր...
Կտավում երկու պատկեր կա...աստված՝դրախտային բնապատկերի ֆոնին ...և սատանա,որի հետևում մոլեգնում են սև ալիքները...
նկարչի Դժոխքն ու Դրախտը...
...նկարի հիմքում ընկած է մարդկային բնության դուալիստիկ կերպարանքի գաղափարը...
Յուրաքանչյուր մարդու մեջ և՛ Աստված կա ,և՛ սատանա ...
Կարլ Բրյուլով
...սև խավար է կախվել երկրի վրա...ցնցվում է երկիրը...փլուզվում են տները...արյունոտ հուրը փայլում է երկնքում...և այս դժոխային ժամին պարզ երևում է մարդկային հոգու իրական արժեքը ...առաքինությունն ու արատը... մեկը իր ծեր հորն է ձեռքերի վրա դուրս բերում տանից ... մյուսը զբաղված է թալանով .... մի երիտասարդը մոռանալով վտանգի մասին ՝ ողբում է սիրելիի մահը ... իսկ հավատն առ Աստված `ծնկի է իջեցրել մոր ու աղջկա...որպես ականատես ,մի տեսարանում նկարիչը պատկերել է նաև իրեն ...
Իր տաղանդի և հարուստ երևակայության շնորհիվ նկարիչը կտավի վրա «կենդանացրեց»,վերաստեղծեց 17 դար առաջ տեղի ունեցած սարսափելի աղետն ու սոսկալի մարդկային ողբերգությունները ....
«Պոմպեյի Վերջին Օրը» կտավի վրա նկարիչը աշխատել է վեց տարի...
Իտալիայում Բրյուլովը կոմսուհի Սամոյլովայի հետ այցելում է Պոմպեյի ավերակները և հենց այդ ժամանակ էլ որոշում է պատկերել այս կտավը...
Երեք տարի նկարիչն իրեն «տանջասպան »կանի ՝փորձելով պատկերը հասցնել կատարելության... Հաճախ այնպես էր հոգնում ,որ ի վիճակի չէր լինում ինքնուրույն լքել աշխատավայրը ...երբեմն նույնիսկ գրկած էին դուրս բերում նրան արվեստանոցից...
1833թ կտավը ներկայացվեց հանրությանը... Բոլորի կարծիքը նույնն էր . կտավը գլուխգործոց է...
Եվրոպան նույնպես հիացական ընդունեց ...իտալական թերթերն ու ամսագրերը գովերգում էին նկարչի հանճարը... սկսած Վերածննդի դարաշրջանից , Իտալիայում ոչ մի նկարիչ չէր արժանացել այդպիսի պաշտամունքի,ինչպես Բրյուլովը...
Իսկ Փարի ՞զը ... Փարիզը «այնքան էլ չհավանեց» այս գլուխգործոցը...Ինչո ՞ւ ...Չգիտեմ ...թող մնա իրենց խղճին... ))))
Իվան Շիշկին....
հրաշ՜ք...իրական ու վառ,ներծծված բնության հանդեպ հիացումով ու սիրով...ասես ֆոտոխցիկով նկարված լինի...)))
«Առավոտը սոճու անտառում» Շիշկինի լավագույն աշխատանքներից մեկն է...յուրաքանչյուր մանրուք պատկերված է սիրով ուակնածանքով...նկարի հիմնական ակցենտը ՝արևի լույսի (հետին պլանում ) և արջուկների(առաջին պլանում ) համադրությունն է՝պատկերված ավելի գունեղ, վառ ու հարուստ...
մի հետաքրքիր փաստ.
Շատ նկարիչներ հաճախ են դիմել «միմյանց օգնությանը»...))»
Շիշկինը,որն ամբողջ կյանքում բնապատկերներ է նկարել , վախենալով ,որ արջուկների շարժում չի կարողանա ճշգրտորեն վերարտադրել,օգնության համար դիմում է անիմալիստ -նկարիչ Կոնստանտին Սավիցկուն...Սավիցկին նկարեց լավագույն արջուկները գեղանկարչության պատմության մեջ(ռուսական) ))))
Տրետյակովը պահանջեց կտավի վրայից ջնջել Սավիցկու անունը ...քանզի մտահղացումը ,կատարման մաներան ,ստեղծագործական մեթոդները...Շիշկինի վրձնին էին պատկանում...
ՏԻՆՏՈՐԵՏՈ(ՅԱԿՈՊՈ ՌՈԲՈՒՍՏԻ) ԳԵՂԱՆԿԱՐՉՈՒԹՅԱՆ ՎԵՆԵՑԻԱԿԱՆ ԴՊՐՈՑ...Ուշ Ռենեսանս...
«Վեներան,Վուլկանն ու Մարսը»...անտիկ դիցաբանության դասական սյուժետ...
նկարի մասին.
Հոմերոսը իր «Ոդիսականում» պատմում է,թե ինչպես Վեներան դավաճանեց իր ամուսնուն ՝Վուլկանին պատերազմի երիտասարդ աստծո՝ Մարսի հետ սիրային կապի մեջ մտելով.... Վուլկանը անսպասելի հայտնվում է ննջասենյակում,որտեղ հենց նոր սիրահարները տրվել էին կրքոտ սիրուն ...ամուսնական անկողինը դեռ «տաք է » դավաճանությունից...(կա ընդգծված դրամատիկ կոնտրաստ...երիտասարդ ,չքնաղ կին և ծեր ,կոպիտ ,խանդոտ ամուսին)...Մարսը հասցնում է թաքնվել սեղանի տակ(եթե պահարան ունենային...ժպիտ)...Վուլկանը ստուգում է կնոջը՝հետ քաշելով նրան հազիվ ծածկող կտորը...Վեներան ստորացված է մինչև վերջ..)))
իսկ սիրո հովանավոր Ամուրը ,որը կոչված էր պաշտպանելու սիրահարններին՝հանգիստ քնած է...
Սիրեկանները բռնված են...Խանդոտ ամուսինը նրանց ծաղրուծանակի է ենթարկում աստվածների խորհուրդի «արտահերթ նիստում» )))...
Տինտորետտոն խստորեն չի հետևում կանոններին...նկարում է իր ձևով...իր մաներայով...
իրեն բնորոշ «գեղարվեստական լեզվով » ... էթիկական գնահատականով ու ներքին ապրումներով...
շարունակելի...
Комментариев нет:
Отправить комментарий